جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انواع لنز چشم

line
فهرست مطالب

انواع لنز چشم

انواع لنز چشم چه مواردی هستند؟ لنزهای چشم به دو گروه اصلی و گروه های فرعی تقسیم می شوند. گروه های اصلی شامل لنزهای چشمی طبی و زیبایی است که هر کدام از نظر مواد تشکیل دهنده و زمان استفاده و … به گروه های مختلفی تقسیم می شوند.

لنزهای چشم از ابتدا برای جایگزینی با عینک اختراع شدند و بعدا مصارف زیبایی پیدا کردند. لنزهای طبی در ابتدا از مواد تشکیل دهنده سختی تشکیل می شدند که دوره عمر کوتاهی داشتند و مصرف کنندگان مجبور بودند هر شب در وقت استراحت آنها را در آورده‌، تمیز کنند و در محفظه مخصوص قرار دهند.

در حال حاضر معمولا از لنزهای سخت تنها در موارد خاص استفاده می شود. در این حالت هم از لنزهای نفوذ پذیر گازی استفاده می شود که به دلیل متخلخل بودن بدنه لنز امکان اکسیژن رسانی به سطح بیرونی چشم را فراهم می کند. این لنزها به خصوص برای چشم های آستیگمات بسیار مفید است. در حالت عادی از لنزهای سیلیکونی استفاده می شود که روند اکسیژن رسانی به چشم را بسیار بهتر انجام می دهد.

انواع لنز چشم از نظر مدت مصرف

لنزها از نظر مدت استفاده به سه گروه لنزهای روزانه، لنزهای تمدید شده و لنزهای استفاده مداوم تقسیم می شوند.

لنزها مدت دوام متفاوتی نیز دارند، لنزهای روزانه را تنها یک روز می توان استفاده کرد و پس پایان روز باید دور انداخته شوند. لنزهای قابل مصرف لنزهایی هستند که تا دو هفته قابل مصرف است اما باید به خوبی از آن مراقبت کرد. لنزهایی با مدت دوام بالاتر هم وجود دارند ولی معمولا بهترین بازه زمانی مصرف لنزها شش ماه است.

موضوع جالب در مورد لنز رنگی این است که لنزها می توانند استفاده های جانبی داشته باشند. مثلا می توانند خشکی چشم را رفع کنند. همچنین لنزها بعضا می توانند رنگ اصلی چشم را تقویت کنند. بعضی از آنها می توانند مصرف پیشگیرانه داشته باشند. یعنی می توانند از پیشرفت نزدیک بینی و دور بینی در کودکان جلوگیری کنند.

کدام انواع لنز چشم برای شما مناسب تر است؟

این موضوع کاملا به چشم شما بستگی دارد. با وجود اینکه ساختار کلی چشم ها در تمام انسان ها یکسان است ولی در جزییات هر چشمی با چشم دیگر متفاوت است. در حالت کلی

باید به این توجه کرد که لنزها قرار است نیازهای بینایی شما را براورده کنند.

محافظت از لنز برای بسیاری از افرادی که تا به حال از لنز استفاده نکرده اند سوال برانگیز است. محافظت از لنزها در حال حاضر نسبت به قدیم بسیار راحت تر است. در حال حاضر با استفاده از محلول های چند منظوره می توان به صورت ساده و همزمان شستشو و ضد عفونی کردن لنزها را انجامدهید. لنزهای تماسی نسبت به لنزهای روزانه گران تر هستند ولی مراقبت از آنها به شدت راحت تر است و برای استفاده طولانی مدت مورد منطقی تری به حساب می آیند.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.