جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

افتالموسکوپ چیست؟ انواع افتالموسکوپ

line
فهرست مطالب

افتالموسکوپ چیست؟ و چگونگی کمک به ارائه بهترین لنز چشم. این وبلاگ برای شماست چرا که در این وبلاگ انواع مختلف چشمی های موجود در بازار را مورد بحث قرار خواهیم داد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ما همچنین نگاهی به انواع مختلف افتالموسکوپ ها و بهترین مناسب ترین آنها خواهیم داشت. ما در مورد هر یک از جنبه های افتالموسکوپ بحث خواهیم کرد و در پایان وبلاگ، مارکی را نیز توصیه می کنم که بهترین مارک در بازار جهانی است.

افتالموسکوپ چیست؟

ابزاری است که پزشکان عمومی از آن برای بررسی فضای داخلی چشم استفاده می کنند. افتالموسکوپ تابش نور ناچیزی را از مردمک بیمار هدایت می کند که به متخصص بالینی در تشخیص هرگونه بی نظمی در عدسی چشم، دیسک بینایی، زجاجیه و شبکیه کمک می کند.

این دستگاه برای بررسی ساختارهای شبکیه چشم که ناحیه حساس به نور است و وظیفه پردازش تصاویر را بر عهده دارد بسیار مفید است. افتالموسکوپ می تواند به راحتی به چشم پزشک کمک کند تا علائم هر بیماری را ببیند. در برخی موارد، پزشک از چشمی غیرمستقیم برای مشاهده بهتر چشم بیمار استفاده می کند.
پزشک شما یک گیره سر می پوشد که نور بهتری را پخش می کند. با استفاده از این دستگاه، پزشک بهتر می تواند داخل چشم بیمار را ببیند. در مقایسه با Direct Ophthalmoscopes (افتالموسکوپ مستقیم)، Indirect Ophthalmoscope (افتالموسکوپ غیرمستقیم) زاویه و دید بهتری را ارائه می دهد.

انواع افتالموسکوپ

به طور خاص دو نوع افتالموسکوپ مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد:

افتالموسکوپ مستقیم

یک ابزار دستی است که برای بررسی فوندوس چشم استفاده می شود. افتالموسکوپ مستقیم تصویری عمودی و معکوس با بزرگنمایی چند برابر ارائه می دهد.
افتالموسکوپ فوری وسیله ای حیاتی برای بررسی فوندوس است که قسمت پشتی کره چشم است. توسط متخصصان مختلف مراقبت های بهداشتی توصیه شده است که معاینه باید در یک اتاق تاریک انجام شود.

به عنوان یک پزشک، شما باید به دنبال تغییرات در رنگدانه، رنگ یا تنوع و همچنین تغییرات در شکل وریدهای شبکیه به فوندوس باشید.
همچنین باید به ناهنجاری های لکه زرد که نور را از مرکز میدان بینایی دریافت می کند، نگاه کنید. علاوه بر این، افتالموسکوپی مستقیم تیرگی لنز و دژنراسیون ماکولا را شناسایی می کند.

افتالموسکوپ غیر مستقیم

یک چشم غیر مستقیم یک تصویر معکوس یا معکوس ایجاد می کند که دو تا پنج برابر بزرگنمایی می شود. اگر هر دو افتالموسکوپ را با هم مقایسه کنیم، چشمی غیرمستقیم منبع نور قدرتمندتری را ارائه می دهد. علاوه بر این، همچنین درجه برجسته تری را برای بررسی استریوسکوپی داخل کره چشم و یک لنز شیئی برنامه ریزی شده منحصر به فرد ارائه می دهد. افتالموسکوپ غیرمستقیم باارزش‌ترین وسیله برای درمان و تشخیص جداشدگی، باز شدن و پارگی شبکیه است. برای ارزیابی مؤثر، مردمک های بیمار باید کاملاً باز شوند.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

افتالموسکوپ های غیرمستقیم نیز به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که به شرح زیر است:

افتالموسکوپ غیر مستقیم تک چشمی

در مقایسه با افتالموسکوپ سنتی، افتالموسکوپ‌های غیرمستقیم تک چشمی میدان دید وسیع‌تری و سطوح بزرگ‌نمایی بالاتری ارائه می‌دهند. همانطور که از نام آن مشخص است، در هر صورت، چشمی غیرمستقیم تک چشمی فقط یک چشم انداز واحد از داخل چشم را ارائه می دهد. برای ارزیابی بهتر وضعیت چشم و فوندوس بیمار، پزشک باید بیمار را در چندین جهت نگاه کند.

افتالموسکوپ غیر مستقیم دوچشمی

تا آنجایی که به این افتالموسکوپ غیرمستقیم دوچشمی مربوط می شود، این افتالموسکوپ سه عنصر را در چشم نشان می دهد.
متعاقباً، چشم پزشک یا اپتومتریست می تواند تفسیری سه لایه از داخل چشم بیمار را دریافت کند که معاینه بسیار دقیق تری را تسهیل می کند.

این نوع افتالموسکوپ به راحتی بر روی سر پزشک نصب می شود و می توان از آن به عنوان کمک آموزشی استفاده کرد. این دستگاه به پزشک اصلی اجازه می دهد تا اطلاعات رویه ای را به دانشجویان بینایی سنجی در فرآیند انجام معاینه چشم نشان دهد.

کدام افتالموسکوپ را بخریم؟

این یک سوال بسیار گیج کننده است زیرا تعداد زیادی برند در بازار موجود است. ما به عنوان یک مشتری همیشه به دنبال برندی هستیم که ارزش زیادی در بازار داشته باشد. در اینجا می خواهم به یک برند معروف در بازار اشاره کنم. اگر کیفیت دغدغه اصلی شماست، می توانید به سراغ برند هاینه بروید. Heine Optotechnik یک برند آلمانی است و این برند در 75 سال گذشته بر بازار جهانی حاکم است. برند Heine به دلیل تطبیق پذیری و فرآیند تمیز کردن آسان خود شناخته شده است.

افتالموسکوپ LED هاینه مینی 3000

افتالموسکوپ ال ای دی Heine Mini 3000 یکی از بهترین افتالموسکوپ ها می باشد. اندازه این محصول بسیار کم است و به راحتی می توانید آن را در جیب خود حمل کنید. حتی این افتالموسکوپ نیاز به نگهداری صفر دارد.

حالا بهتر از هر کس دیگه ای میدونید افتالموسکوپ چیست؟ انواع افتالموسکوپ به چه کار می اید

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.