جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

از یک اپتومتریست بپرسید: چگونه با لنزهای تماسی آرایش کنیم؟

line
فهرست مطالب

از یک اپتومتریست بپرسید: چگونه با لنزهای تماسی آرایش کنیم؟ لنز چشم پیشرفته ای هستند که همه می توانند پشت سر بگذارند.

همچنین همه مایل به استفاده روزانه از عینک نیستند. اما همه نمی خواهند تحت عمل جراحی گران قیمت چشم قرار بگیرند.

با این حال، زمانی که آرایش و لنزهای تماسی با هم ترکیب می‌کنند، مشکلاتی را ایجاد می‌کنند زیرا آرایش عادت خنده‌داری دارد که گاهی اوقات در چشمان شما نفوذ می‌کند. خوشبختانه، پیشرفت در فناوری لنزهای تماسی استفاده ایمن از لنزها را برای آرایشگران بسیار آسان کرده است. اگر آلرژی دارید یا از آرایش چشم استفاده می کنید، می توانید با استفاده از لنزهای تماسی یکبار مصرف، از عفونت جلوگیری کنید. آنها خطر عفونت یا تجمع محصول را به حداقل می‌رسانند. با این حال، اگر آرایش روی چشم، اطراف یا (بدترین حالت) زیر لنز قرار بگیرد، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. با این حال، اقداماتی وجود دارد که می توان برای جلوگیری از این مشکلات انجام داد. برای دریافت بهترین نکات آرایشی مورد تایید متخصصان برای استفاده کنندگان از لنز به پایین بروید.

از یک اپتومتریست بپرسید: چگونه با لنزهای تماسی آرایش کنیم؟

دست هایتان را بشویید

اولین و به ظاهر واضح ترین نکته این است که قبل از قرار دادن لنزها، دست های خود را کاملا بشویید. از استفاده از محصولات روغنی، حاوی عطر، رنگ، لوسیون دست یا هر چیزی که به لنز می چسبد قبل از قرار دادن لنز خودداری کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدن یا خراشیدگی لنز، پس از استفاده از لوازم آرایش، لنز ها را قرار دهید، اما احتمال بیشتری وجود دارد که آرایش روی انگشتان و روی لنزها قرار گیرد، که می‌تواند باعث ناراحتی و عفونت احتمالی شود. در عوض آن‌ها را قبلاً قرار دهید. Lens show همچنین پیشنهاد می‌کند قبل از استفاده از هر نوع مراقبت از پوست، لنزها را قرار دهید تا لنزها را تا حد امکان تمیز و بدون محصول نگه دارید.

از لوازم آرایش ضد حساسیت استفاده کنید

همچنین باید به دنبال محصولات آرایشی باشید که ضد حساسیت هستند. برای خرید لنزهای تماسی، حتما از مراکزی خرید کنید که برای چشم های حساس بی خطر هستند. گاهی اوقات، شما نمی توانید آن اطلاعات را به راحتی در دسترس پیدا کنید، و در این صورت، جستجوی مواد تشکیل دهنده همیشه کلیدی است.

فیگوئروا توصیه می کند: «شما می خواهید مطمئن شوید که هنگام آرایش خود وقت بگذارید. و به یاد داشته باشید که بین آن لایه های ریمل پلک بزنید تا از خشک شدن چشم ها و تماس هایتان جلوگیری کنید.

مراقب خط چشم باشید

همچنین مراقب خط چشم باشید. لنز شو می‌گوید: «کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند. باید از زدن حط چشم به داخل خط مژه (قسمت صاف پلک) اجتناب کنند. » بنابراین زمانی که از خط چشم و سایه چشم استفاده می‌کنید، مراقب باشید که لنزها را تکان ندهید. لنز شو موافق است که افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند به قدری عاقل هستند که از پوشش تنگ دور چشم خودداری کنند. تا مطمئن شوید که هیچ گونه آرایشی بین تماس و چشم خود گیر نمی دهید.”

اگر نمی توانید به طور کلی از خط چشم دوری کنید، فیگوروآ پیشنهاد می کند از یک خط چشم نرم روی این ناحیه استفاده کنید تا از کشیدن شدید جلوگیری کنید. او توضیح می دهد: “من عاشق استفاده از مداد چشم جین ایردل هستم زیرا دارای رنگدانه های طبیعی است که چشم را تحریک نمی کند و ماندگاری فوق العاده ای دارد.”

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

از پاک کننده آرایش بدون روغن استفاده کنید

به طور مشابه، رسنیک موضع ممنوعه ای در مورد ارایش دارد. او توصیه می کند: «بهتر است از محصولات حاوی روغن دور چشم خودداری کنید و از ریمل هایی استفاده کنید که به راحتی با پاک کننده های آرایش غیر چرب پاک می شوند.

میسلار واتر یک پاک‌کننده آرایش عالی است زیرا حاوی میسل‌هایی است که به طور طبیعی کثیفی، چربی و آرایش را بدون مالش شدید از بین می‌برد. فرمول La Roche-Posay شامل یک پاک کننده ملایم به نام پولوکسامر است که در واقع در محلول های تماسی نیز استفاده می شود.

با کرم سایه و پرایمر از Fallout اجتناب کنید

اگرچه هر نوع سایه چشم هنگام استفاده می‌تواند وارد چشم شود، اما کنترل گرد و غبار سایه‌های کرمی راحت‌تر است. به خصوص سایه‌های کرمی کم‌ریزش فوق‌العاده زیبا هستند. همچنین، هرگز نباید بدون پرایمر سایه چشم بزنید. زیرا همیشه به چسبیدن سایه به پلک ها کمک می کند.

حواستان به ریمل باشد

ریمل مشکل است، بنابراین به جای ریمل زدن از پایه مژه ها استفاده کنید. از ریمل هایی که حاوی الیافی هستند که در چشم پوسته پوسته می شوند (راهنمایی نهایی ریمل) خودداری کنید. شما می خواهید از محصولاتی استفاده کنید که طولانی مدت هستند و به چشم نمی رسند، به خصوص اگر چشم هایی دارید که به دلیل آلرژی حساس اند.

اما آرایش شما از خارج از ناحیه چشم گاهی اوقات می تواند وارد چشم شما نیز شود، چیزی که شما نمی خواهید. اگر آرایش کرم به داخل چشم برود تحریک‌کننده است، بنابراین به جای آن از کرم پودر پایه‌ی آب و ضد حساسیت استفاده کنید. به همین ترتیب، از برس های ارایشی خودداری کنید. زیرا موهای زائد ممکن است وارد چشم شوند یا باعث شوند که پودر وارد چشم شود.

قبل از پاک کردن آرایش، لنز چشم خود را بردارید

لنز شو پیشنهاد می‌کند حتی اگر از پاک‌کننده‌های ملایم آرایش روی چشم‌ها استفاده می‌کنید. و آرایش را با دقت از روی پلک‌ها پاک می‌کنید.، احتمال آلوده شدن لنزها یا آسیب دیدن آن‌ها وجود دارد. بنابراین قبل از پاک کردن آرایش، لنزهای خود را بردارید. او همچنین توصیه می‌کند قبل از آرایش کردن، لنزها را داخل آن قرار دهید و هنگام پاک کردن آن‌ها از یک آینه بزرگ‌نما استفاده کنید.

مهمتر از همه، آنچه را که عادات لنزهای تماسی سالم می نامد را دنبال کنید. او می‌گوید: «عادات بهداشتی لنزهای تماسی باید شامل شستن دست‌ها قبل از دست زدن به لنز، پیروی از دستورالعمل‌های مناسب مراقبت از لنز از جمله تمیز کردن و تعویض منظم جای لنز، و تعویض لنزها طبق برنامه توصیه‌شده سازنده باشد.»

از محصولات نرم دور چشم استفاده کنید

لنز شو توصیه می‌کند: «یک راه عالی برای جلوگیری از آسیب رساندن به لنزهایتان هنگام آرایش، استفاده از محصولاتی است که در اطراف دور چشم نرم هستند». او برس های نرم آرایش، Q-tips یا اپلیکاتورهای نرم را پیشنهاد می کند. او می‌افزاید: «کانسیلر مورد علاقه من برای استفاده برای افرادی که از تماس استفاده می‌کنند، کانسیلر Be A 10 Be Discreet است، زیرا اپلیکاتور مناسب پومپوم است که پوشش دقیقی ایجاد می‌کند و از تماس انگشتان با ناحیه چشم جلوگیری می‌کند.

لوازم آرایش را تمیز نگه دارید

از عادات آرایشی سالم استفاده کنید. مطمئن شوید که ظروف آرایش چشم را در زمانی که استفاده نمی کنید محکم بسته نگه دارید. تا از رشد باکتری ها جلوگیری شود. و لوازم آرایش قدیمی را دور بریزید. زیرا هیچ کس نمی خواهد عفونت چشمی داشته باشد. به طور طبیعی زمانی که چشمان شما متورم، قرمز یا عفونی است، برای حفظ سلامت چشم از آرایش چشم استفاده نکنید و از لنز استفاده نکنید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.