جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۵ نکته کلیدی برای ارزیابی وضعیت لنز چشم طبی یا رنگی

line
فهرست مطالب

از کجا بفهمیم لنز چشم خراب شده است؟ با لنز شو همراه شوید تا 5 نشانه که شما باید لنز چشم خود را جایگزین کنید، به شما بگوییم. ولی از همه باید بدانید لنز خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

هنگامی که شما قصد خرید لنز طبی یا لنز رنگی را دارید باید به یکسری از فاکتورها توجه کنید.

  • اولویت اصلی باید بر روی برند و کیفیت لنز باشد.
  • یک لنز خوب باید دارای وزن سبکی باشد تا احساس خستگی به کاربر ندهد.
  • سطح لنز چشم باید صاف و صیقلی و براق باشد و از فناوری پلاسما استفاده شده باشد.
  • باید برای فرد احساس راحتی ایجاد کند و سوزش و التهاب و قرمزی نخواهد ایجاد کرد.
  • باید مقاوم در برابر رسوبات و آلودگی های محیطی باشد و میزان آب و اکسیژن رسانی مناسب داشته باشد.
  • باید از فیلترهای UVA و UVB برخوردار باشد تا از اشعه های مضر محافظت کند و توسط وزارت بهداشت تایید شود.
  • در نهایت باید دارای قطر و انحنای مناسبی برای پوشش قرنیه شما باشد.

حال با این توضیحات از کجا بفهمیم لنز چشم خراب شده؟

آیا نگاه کردن با لنزهای تماسی برایتان سخت است؟

از کجا بفهمیم لنز چشم خراب شده؟ اول به این سوال پاسخ دهید. آیا چشمان شما همیشه در حالی که از لنزهای خود استفاده میکنید تحریک می شوند؟ اینها نشانه هایی هستند که نشان می دهد ممکن است به لنز جدید نیاز داشته باشید.

لنزهای طبی به شما این امکان را می دهند که بدون عوارضی که عینک ایجاد می کند، به وضوح ببینید. لنزهای تماسی همچنین شامل نگهداری زیادی و رعایت بهداشت مناسب برای دریافت بهترین اثرات هستند.

تلاش برای حفظ بهداشت لنزهای تماسی مهم است! شما باید همیشه از مایع لنزهای تماسی به طور مرتب استفاده کنید. این می تواند کمی علمی باشد که مطمئن شوید لنز شما همانطور که باید کار می کنند.

چیزی که فراموش می کنیم این است که لنزهای تماسی تاریخ انقضا دارند. باید به خاطر داشته باشید که لنز چشم طول عمر دارند. استفاده از آنها خارج از تاریخ انقضا می تواند باعث خشکی چشم، سوزش و عفونت شود.

بسیاری از افراد خارج از برنامه تعویض لنز خود، از لنز رنگی استفاده می کنند. برخی از افراد حتی نمی دانند تاریخ انقضای لنزهای تماسی آنها چه زمانی است!

مهم ترین نکته این است که بدانید که هر لنز چشم مدت مصرف متفاوت دارد.

به خواندن این ۵ نشانه که از کجا بفهمیم لنز چشم خراب شده؟ ادامه دهید.

لنزهای تار

لنزهای تماسی قرار است شفاف باشند، بنابراین شما می توانید به راحتی ببینید. این مهم است. باید لنزهای تماسی خود را اغلب چک کنید.

اگر متوجه شدید که لنز شما مانند گذشته واضح نیستند، ممکن است روی آنها باکتری وجود داشته باشد. لنزهای تماسی خود را با محلول لنز بشویید و دوباره داخل آن قرار دهید.

این بهترین راه برای بررسی اینکه آیا آنها هنوز در شرایط خوبی هستند یا خیر است.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

احساس ناراحتی مداوم

از کجا بفهمیم لنز چشم خراب شده؟ اگر هنگام استفاده از لنزهای تماسی چشم‌های شما تحریک می‌شود، مشکلی وجود دارد. جذب خاک یا گرد و غبار به لنز شما آسان است. بنابراین تمیز نگه داشتن آنها مهم است.

به جستجوی خراش روی لنزها ادامه دهید. زیرا این نشانه میدهد. که زمان تعویض لنز چشم شما فرا رسیده است.

آسیب دائمی به لنزهای تماسی

ممکن است لنزهای تماسی ما آسیب ببینند. این بدان معناست که اگر لنزهای شما دارای هر گونه خمیدگی یا فرورفتگی باشد، باکتری ها یا ذرات می توانند از آن عبور کنند.

شما نمی خواهید این اتفاق بیفتد. به جای اینکه لنزهای شما از چشمان شما محافظت کنند، به ذرات اجازه می دهند قرنیه شما را لمس کنند.

بدون محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

برخی از انواع قدیمی لنزهای تماسی از محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش برخوردار نیستند. اگر نوع قدیمی‌تری از لنزهای تماسی دارید، احتمالاً از محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش برای چشمان خود استفاده نمی‌کنید.

لنزهای قدیمی با متریال های قدیمی است. بنابراین، این در حالی که آنها در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت نمی کنند، همچنین اجازه نمی دهند که چشم شما اکسیژن کافی دریافت کند. پس سعی کنید همیشه برند های به روز را استفاده کنید. چون تکنولوژی برای ما صبر نمی‌کند.

متریال های جدید لنزهای تماسی طوری طراحی شده اند. که به قرنیه شما اجازه تنفس می دهند. آنها همچنین از چشم شما در برابر آسیب های خورشید محافظت می کنند.

بدون محافظت، شما در معرض خطر ابتلا به آب مروارید، بیماری های قرنیه و دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن هستید.

تاریخ انقضای لنز تماسی

با نزدیک شدن به تاریخ انقضای لنز های خود، باید به چشم پزشک مراجعه کنید. همچنین زمان خوبی است تا در نظر بگیرید که آیا می خواهید نوع جدیدی از لنزهای تماسی را امتحان کنید یا خیر.

آیا می خواهید لنزهای روزانه را امتحان کنید؟ آیا به روشی مانند لیزیک فکر می کنید؟ تنظیم یک قرار ملاقات با چشم پزشک برای چکاپ، زمان مناسبی برای پرسیدن هرگونه سوال است.

سوالات بیشتری در مورد لنزهای تماسی یا نیازهای مراقبت از چشم خود دارید؟ با لنز چشم لنز شو تماس بگیرید!

عواملی که منجر به ایجاد عفونت چشم می‌شوند

  • اگر لنز چشم خود را نادرست استفاده کنید، می تواند به عفونت چشم منجر شود. لنز چشم باید به درستی تمیز و نگهداری شود. هرگونه تغییر در رنگ یا شکل لنز، باید بلافاصله پیگیری شود. از این رو بسیار مهمه که به سوال که از کجا بفهمیم لنز چشم خراب شده توجه کنید. و اقدام لازم را انجام دهید تا از وارد شدن عفونت به چشم خود جلوگیری کنید.
  • عدم رعایت بهداشت لنز چشم یک خطر جدی است. که باعث می شود خطر ابتلا به عفونت چشم و خرابی لنز چشم افزایش یابد. برخی از افراد که ادعا می کنند بهداشت لنز چشم را رعایت می کنند، به اصول اساسی نپردازند و در نتیجه پس از گذشت مدتی از استفاده از لنز، ممکن است با عفونت چشمی یا مشکلات دیگر روبرو شوند.
  • رفتن به مکان‌هایی که پر از گرد و غبار است، می‌تواند به چشم‌ها آسیب بزند.
  • همواره بهتر است لنز های خود را از مراکز معتبر و دارای مجوز خریداری کنید. خرید از مراکز نامعتبر و آرایشگاه ها که زیر نظر اپتومتریست و چشم پزشک نمی باشد، ممکن است به عفونت چشم منجر شود.

حالا بگو از کجا بفهمیم لنز چشم خراب شده؟

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.