جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا چشم سرما میخورد؟ علائم و دلایل سرماخوردگی چشم چیست؟

line
فهرست مطالب

آیا چشم سرما میخورد؟ عفونت چشم یکی از مشکلات شایع در جامعه است. این عفونت می‌تواند باعث ورم، سوزش و آبریزش چشم شود. عوامل مختلفی می‌توانند منجر به این عفونت شوند از جمله آلودگی هوا، استفاده از اجسام آلوده مانند عینک و همچنین لنز چشم.

برای درمان عفونت چشم و جلوگیری از ورم و آبریزش آن، می‌توانید از روش‌های ساده در منزل استفاده کنید. برای مثال، استفاده از قطره‌های چشمی ضد عفونی و … که در ادامه به ان میپردازیم.

سرماخوردگی چشم واقعیت دارد؟

سرماخوردگی چشم ویروسی (Conjunctivitis) علاوه بر قرمزی، آبریزش و التهاب ملتحمه، می‌تواند باعث ایجاد زخم در قرنیه نیز شود. این نوع عفونت معمولا با باکتری‌های مختلفی ایجاد می‌شود که نشانه‌ها و روش‌های درمان آنها متفاوت است. در صورتی که عفونت به بخش‌های داخلی چشم گسترش یابد، مشکلات جدی در بینایی فرد به وجود می‌آید. بنابراین، در صورت شک، باید به پزشک مراجعه کرد و درمان مناسب را دریافت کرد.

ایا الرژی چشم همان سرماخوردگی چشم است؟

خیر، سرماخوردگی چشم معمولا با ترشح زیاد همراه است و ممکن است به عفونت دستگاه تنفسی هم پیوند داشته باشد. در حالی که سرماخوردگی باکتریایی معمولا همراه با عفونت گوش و ترشحات ضخیم و فقط در یک چشم رخ می‌دهد.

آبریزش چشم آلرژیک معمولا زمانی رخ می‌دهد که ذرات معلق و گرده‌های زیادی وجود داشته باشد و خارش چشم هم احتمالا همراه باشد. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، بهتر است به پزشک مشاوره بگیرید تا بتواند علت و درمان مناسب را تعیین کند.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

علائم سرماخوردگی چشم

چشم ویروسی و سرماخوردگی چشم از طریق لمس شیء آلوده یا تماس فرد به فرد منتقل می‌شوند. اگر فردی در نزدیکی شما سرفه کند یا پس از پاک کردن چشم‌ها با دستان شما تماس داشته باشید، ممکن است به سرماخوردگی چشم دچار شوید. اقداماتی مانند شستشوی دستان پیش از لمس چشم‌ها، تمیز کردن لنزهای طبی و اجتناب از استفاده از لوازم آرایش و محصولات مراقبت بهداشتی آلوده، می‌تواند از این عارضه جلوگیری نماید. به این ترتیب، می‌توان از گسترش عفونت به افراد دیگر جلوگیری کرد و پیش‌گیری از ابتلا به سرماخوردگی چشم انجام داد. از جمله مهمترین علائم سرماخوردگی چشم عبارت‌انداز:

  • ترشحات غیر معمول چشم
  • ابریزش غیر معمول چشم
  • قرمزی چشم
  • سوزش و درد چشم
  • خارش چشم
  • ابریزش شدید چشم در نور زیاد
  • احساس وجود گل مژه در چشم

سخن پایانی لنز شو

آیا آبریزش چشم شما آزرده کرده است؟ آیا از التهاب و قرمزی چشمانتان خسته شدید؟ اگر چشمان شما به دلیل ویروس آلودگی آزرده شده‌اند، بایستی مراقبت‌های لازم را انجام دهید. از فراورده‌های مرطوب کننده استفاده کنید، اشک مصنوعی را به چشمانتان در هر لحظه افزوده و از داروهای ضددرد نیز بهره ببرید. استراحت کافی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین ضرورت دارد که همیشه به تمیزی و بهداشت خود و محیط خود توجه کافی را داشته باشید.

بهترین راه برای تشخیص علائم ناشی از کنژنکتیویت ویروسی یا سایر نوع‌های سرماخوردگی و التهاب چشم، مراجعه به اپتومتریست است. اگر همچنان اذیت هستید و علائم بهبود نیافته، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. قطره‌های آنتی بیوتیک برای کنژنکتیویت ویروسی توصیه نمی‌شوند، اما در صورت شک بر اینکه آیا شما مبتلا به کنژنکتیویت باکتریایی هستید یا خیر، بهتر است با پزشک خود در مورد تجویز آنتی بیوتیک مشورت نمایید. همچنین، در صورت داشتن علائم آلرژی، شما می‌توانید از قطره‌های مخصوص تسکین استفاده کنید که ممکن است توسط پزشک شما توصیه شوند.

اگر علائم‌تان بعد از یک هفته بهبود نیافت یا احساس درد شدید در ناحیه چشم، ترشحات سبز یا زرد دارید، یا اگر به حالتی نور نگاه می‌کنید و درد شدیدی احساس می‌کنید، به پزشک مراجعه کنید. او بهترین راهنمایی‌ها و درمان‌ها را برای شما ارائه خواهد داد.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.