جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا می توانید با لنز چشم شنا کنید؟

line
فهرست مطالب

آیا می توانید با لنز چشم شنا کنید؟ برای کمک به جلوگیری از آلودگی باکتریایی چشم تا حد امکان باید از شنا با لنزهای چشم خودداری کرد.

شنا کردن با لنز چشم می تواند منجر به عفونت چشم، تحریک و شرایط بالقوه تهدید کننده بینایی مانند زخم قرنیه شود.

FDA توصیه می کند که لنزهای چشم نباید در معرض هر نوع آب، از جمله آب لوله کشی و آب در استخرها، اقیانوس ها، دریاچه ها، جکوزی ها و دوش ها قرار گیرند. آب می تواند محل زندگی تعداد زیادی ویروس و میکروب های خطرناک باشد. یکی از جدی ترین آنها ارگانیسم Acanthamoeba است که می تواند به لنزهای چشم متصل شود و باعث عفونت و ملتهب قرنیه شود.

این عارضه که کراتیت آکانتاموبا نام دارد، بر اثر استفاده از لنزهای چشمی در حین شنا اتفاق می افتد.

در صورت عدم درمان زودهنگام می تواند باعث از دست دادن دائمی بینایی شود یا نیاز به پیوند قرنیه برای بازیابی بینایی از دست رفته داشته باشد.

مراقبت صحیح از لنز

اگر هنگام شنا آب وارد چشمان شما شد، باید لنزهای چشم خود را در اسرع وقت بردارید، تمیز و ضدعفونی کنید تا خطر سوزش و عفونت چشم را کاهش دهید.

مراقبت صحیح از لنزهای چشم احتمال آلودگی را بیشتر کاهش می دهد. به یاد داشته باشید که حداقل هر سه ماه یکبار جای لنز و مایع لنز خود را تعویض کنید و همیشه توصیه های چشم پزشک خود را دنبال کنید.

لنزهای چشم با نفوذپذیر گاز، (سفت یا سخت (GP)) هرگز نباید هنگام شنا استفاده شوند. زیرا احتمال اینکه از چشم شما جدا شوند، بیشتر است. در حالی که لنزهای چشم نرم به احتمال زیاد هنگام شنا روی چشم شما باقی می مانند. اما متخلخل هستند و می توانند مواد شیمیایی و باکتری ها را جذب کنند و خطر تحریک و عفونت چشم را افزایش دهند.

همچنین، آب شیرین و آب در استخرهای شنا می تواند باعث سفت شدن لنزهای نرم روی چشمان شما شود و باعث ناراحتی قابل توجهی شود.

وارد شدن آب به چشمان شما در هنگام شنا همچنین اشک های طبیعی را که چشمان شما را چرب می کنند شستشو می دهد. و می تواند شرایط موجود چشم مانند خشکی مزمن چشم را بدتر کند.

شنا با لنز یکبار مصرف

اگر تصمیم دارید با لنزهای چشم شنا کنید. لنزهای یکبار مصرف روزانه ایمن ترین گزینه هستند. آنها باید پس از یک بار استفاده، دور ریخته شوند. و نیازی به تمیز کردن و ضدعفونی کردن آنها نباشد.

برای ایمن بودن، بهتر است بلافاصله پس از شنا، لنزهای یکبار مصرف روزانه را دور بیندازید. و چشمان خود را با قطره های مرطوب کننده یا اشک مصنوعی که برای استفاده با لنزهای چشم تایید شده است. بشویید و سپس لنزها را با یک جفت لنز یکبار مصرف روزانه جایگزین کنید.

اگر از لنز یکبار مصرف روزانه برای استفاده کوتاه استفاده می کنید. هنگام مقایسه قیمت لنزهای چشم سالانه با روزانه، قیمت ارزان تری ارائه می دهند.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

اگر پس از استفاده از لنزهای چشم خود در آب دچار سوزش طولانی مدت چشم یا حساسیت به نور شدید. سریعا با چشم پزشک خود تماس بگیرید.

آیا با استفاده از عینک می توانید با لنزهای چشم شنا کنید؟

اگر قصد دارید در حالی که از لنزهای چشم استفاده می کنید شنا کنید. بهترین راه برای کاهش خطر تحریک چشم و عفونت، استفاده از عینک شنا ضد آب است. که به راحتی می توانید از لنز شو سفارش دهید.

عینک شنا علاوه بر محافظت از چشمان شما در برابر آلودگی های موجود در آب، خطر جدا شدن لنز های شما از چشم را کاهش می دهد.

عینک شنای تجویزی گزینه خوبی دیگر است. عینک‌های طبی برای تصحیح عیب انکساری شما ساخته شده‌اند. درست مانند عینک یا لنزهای چشم، که به شما امکان می‌دهد زیر آب را بدون هیچ‌کدام از خطرات مربوط به شنا کردن با لنزها به وضوح ببینید.

برخی از مارک های عینک شنا در نسخه های آماده نیز عرضه می شوند. اگرچه آنها ممکن است گزینه ای مناسب برای شما یا فرزندانتان باشند، اما دارای معایبی هستند. به عنوان مثال: آستیگماتیسم را اصلاح نمی کنند. آنها فقط در رایج ترین قدرت های نسخه ای هستند. و هر دو لنز نسخه یکسانی دارند، در حالی که چشم بسیاری از افراد این نسخه را ندارند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از عینک شنا این است که می‌توانید عینک‌های محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش را انتخاب کنید تا از آسیب آفتاب به چشم‌هایتان جلوگیری کنید.

جراحی لیزیک چشم و سایر روش های جایگزین

بسیاری از افراد، به ویژه افرادی که سبک زندگی بسیار فعال و ورزشی دارند، نزدیک بینی (نزدیک بینی)، دوربینی (دوربینی) یا آستیگماتیسم خود را با جراحی لیزر لیزیک انتخاب می کنند و با عینک یا لنز طبی خداحافظی می کنند.

لیزیک و سایر انواع جراحی انکساری – مانند PRK و LASEK – قرنیه را با استفاده از پرتو لیزر کنترل شده توسط کامپیوتر تغییر شکل می دهند. و اجازه می دهند نور وارد شده به چشم به درستی بر روی شبکیه متمرکز شود. تا دید واضحی داشته باشید.

جراحی لیزیک دارای مشخصات ایمنی عالی است و اکثر افراد بعد از عمل لیزیک بینایی 20/20 یا بهتر را بدون عینک یا لنزهای طبی بدست می آورند. با این حال، مانند هر جراحی دیگری، خطرات و عوارض لیزیک باید قبل از انجام عمل به دقت مورد توجه قرار گیرد.

جایگزین دیگر ارتوکراتولوژی یا ortho-k است. روشی غیر جراحی برای اصلاح موقت عیب انکساری و کاهش وابستگی شما به عینک یا لنزهای طبی.

Ortho-k از لنزهای چشمی طراحی و نصب شده ای، استفاده می کند که شکل قرنیه شما را تغییر می دهد. بنابراین می توانید حتی پس از برداشتن لنزها به وضوح ببینید. این لنزها معمولاً در شب هنگام خواب استفاده می‌شوند و نیاز به استفاده از عینک یا لنز را در هنگام بیدار شدن از بین می‌برند.

چشم پزشک یا متخصص بینایی ورزشی شما می‌تواند بهترین گزینه‌های عینک شما را برای شنا و سایر فعالیت‌هایی که از آن لذت می‌برید راهنمایی کند.

حالا وقت امتحان است. جواب بدید! آیا می توانید با لنز چشم شنا کنید؟

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.