جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا لنز چشم را ضعیف میکند

line
فهرست مطالب

آیا لنز چشم، چشم را ضعیف میکند؟ با لنز شو همراه شوید تا به شما بگوییم اگر به درستی از لنز طبی یا لنز رنگی، استفاده کنید مشکلی نیست.

در حقیقت اگر نمره لنز مناسب برای چشم نباشد، این احتمال وجود دارد.

لنزهای تماسی بسیار ایمن هستند. با این حال، استفاده از لنزهای تماسی می تواند به چشمان شما آسیب برساند، اگر آنها را برای مدت طولانی استفاده کنید، آنها را به درستی تمیز نکنید یا آنها را طبق دستور چشم پزشک خود تعویض نکنید.

جریان اکسیژن را به چشمان خود حفظ کنید

از آنجایی که لنزهای تماسی مستقیماً روی چشم قرار می گیرند و کل قرنیه را می پوشانند (یا در مورد لنزهای تماسی قابل نفوذ گاز، بخشی از قرنیه)، میزان اکسیژنی که از محیط به چشم شما می رسد را کاهش می دهند. تامین اکسیژن خوب برای حفظ سلامت چشمان شما ضروری است.

با انجام کارهای زیر می توانید اثرات مضر بالقوه کمبود اکسیژن ناشی از استفاده از لنزهای تماسی را محدود کنید:

به برنامه استفاده توصیه شده چشم پزشک خود پایبند باشید. طبق دستور، لنز خود را دور بیندازید و جایگزین کنید.

همچنین ممکن است بخواهید لنزهای تماسی هیدروژل سیلیکونی مدرن را انتخاب کنید. این لنزهای نرم از ماده ای ساخته شده اند که اکسیژن بیشتری نسبت به لنزهای تماسی نرم معمولی منتقل می کند. و ممکن است در دراز مدت برای چشم شما ایمن تر باشد.

گزینه دیگر لنزهای تماسی با نفوذپذیر گاز سفت و سخت (GP) است. قطر لنز های قابل نفوذ گاز نسبت به لنزهای نرم یا سیلیکون هیدروژل کمتر است و بنابراین کمتر از قرنیه را می پوشانند. همچنین، لنزهای GP با هر پلک زدن مقدار قابل توجهی حرکت می‌کنند و اجازه می‌دهند اشک‌های تازه زیر لنز حرکت کنند. این دو عامل خطر ابتلا به مشکلات چشمی با لنزهای قابل نفوذ گاز را در مقایسه با استفاده از لنزهای نرم کاهش می دهد.

لنزهای تماسی و جا لنزی خود را تمیز کنید

شما می توانید با تمیز کردن و ضدعفونی مناسب لنز های خود پس از هر بار استفاده، خطر ابتلا به عفونت های چشمی مرتبط با لنزهای تماسی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. فقط از محلول های لنزهای تماسی که چشم پزشک توصیه می کند استفاده کنید و بدون مشورت با پزشک خود مارک خود را تغییر ندهید.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

همچنین بسیار مهم است که جا لنزی خود را با محلول لنز تماسی تازه بشویید و اجازه دهید در حالی که از لنزهای خود استفاده می کنید در هوا خشک شود. همچنین باید حداقل هر سه ماه یکبار جالنزی خود را دور بیندازید و تعویض کنید.

اعترافات یک کاربر بد لنز

من از 12 سالگی شروع به استفاده از لنزهای تماسی کردم. می دانم که افراد خوب اینجا در Lens Show چندین بار در مورد خطرات عادات بد لنزهای تماسی من با من صحبت کردند. (من همیشه با آنها می خوابیدم) اما به نظر نمی رسید واقعاً!! فکر میکردم که لنز رنگی لنزشو چقدر خوب است. عادات لنز تماسی برای سلامت چشم من بود. وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، از اینکه آسیب دائمی به قرنیه خودم وارد نکردم، شگفت‌زده می‌شوم، اما می‌دانم که نزدیک شده‌ بودم. در نهایت مجبور شدم لنزهای تماسی را به طور کامل کنار بگذارم (در 21 سالگی لیزیک کردم و اکنون برای رانندگی از عینک استفاده می کنم). وو حالا بعد از ۵ سال با رعایت کامل از لنز هایم استفاده میکنم. در جواب سوالتونم که آیا لنز چشم، چشمم را ضعیف میکند؟ من همچین فکری نمیکنم.

مشکلات ناشی از سوء استفاده از لنزهای تماسی

آیا لنز چشم، چشم را ضعیف میکند؟ در بین چشم پزشکان و فروشندگان این یک چیز خنده دار است. و تنها خوابیدن با لنزهای تماسی و مراقبت نادرست از آنها در واقع “سوء استفاده از لنزهای تماسی” نامیده می شود. و به نظر می رسد که متخصصان چشم معمولاً می توانند تشخیص دهند که آیا شما یک سوء استفاده کننده هستید. مهم نیست که در معاینه چشم خود چه می گویید، زیرا قرنیه شما (خارجی ترین سطح چشم شما) حرف می زند.

فقط یک دقیقه در مورد آن فکر کنید. من می دانم که این باید اولین سرنخ من بود که شاید دکترم وقتی گفت که خوابیدن با لنز هایم برای من بد است اغراق نکرده است.

با لنزهای تماسی خود نخوابید

شاید قبلا به این موضوع اشاره کرده باشم. به هر حال، مهم نیست که چقدر ساده‌تر به نظر می‌رسد یا چقدر فراموشکار هستید، به سادگی نمی‌توانید اجازه دهید به یک عادت دائمی تبدیل شود. اگر برایتان غیرممکن است که هر چقدر هم که تلاش می کنید به خاطر بسپارید، ممکن است لازم باشد مانند من به طور کامل از لنزهای تماسی چشم پوشی کنید. بینایی شما مهمتر از زیبایی است.

از لنزهای تماسی خود به درستی مراقبت کنید

دکترهای متخصص لنزهای تماسی ما، به شما توصیه می‌کند که حداقل هر سه ماه یکبار کیف نگهدارنده لنز تماسی خود را بیرون بیندازید تا از رشد موارد نامطلوب در آنجا جلوگیری کنید. هرگز از محلول نمکی یا هر نوع آب برای نگهداری لنزهای خود استفاده نکنید. می توانید از محلول بدون مالش برای تمیز کردن آنها استفاده کنید، LensShow.net همچنین به شما توصیه می کند که از مالش ملایم انگشتان خود به عنوان بخشی از مراقبت روزانه خود استفاده کنید. هرگز محلول را مجددا استفاده نکنید یا آن را از آخرین استفاده خود پر نکنید – همیشه آن را به طور کامل با محلول تازه جایگزین کنید.

در صورت وجود مشکلات…

فوراً لنزهای تماسی خود را بردارید و با چشم پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. اگر دچار قرمزی چشم یا خارش، سوزش، تورم یا درد شدید: فقط منتظر رفع آن نباشید. عفونت فقط با گذشت زمان بدتر می شود. زخم قرنیه نیاز به مراقبت پزشکی دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر، به اینجا رجوع شود. یا همیشه می توانید با ما تماس بگیرید و بپرسید!

به طور خلاصه: لنزهای تماسی در صورت استفاده نادرست می توانند باعث آسیب دائمی شوند. با آنها نخوابید؛ روزانه تمیز کنید؛ به طور مرتب تعویض کنید؛ به درستی نگهداری کنید؛ همیشه لنز خود را به صورت حرفه ای تعویض کنید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.