جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا لنزهای ارزان واقعا ایده خوبی هستند؟

line
فهرست مطالب

آیا لنزهای ارزان واقعا ایده خوبی هستند؟ لنزهای چشم را در فروشگاه لنز شو یا آنلاین از سایت لنز شو خریداری کنید، و ممکن است متوجه شوید که چشمانتان به سمت پایین‌ترین قیمت می‌کشد. این طبیعی است؛ لنز چشم ممکن است گران باشند، و شما می خواهید تا آنجا که می توانید در پول خود صرفه جویی کنید.

اما در مورد چیزی که از نظر فیزیکی روی کره چشم خود قرار می دهید، آیا لنزهای ارزان واقعا ایده خوبی هستند؟ که بستگی دارد. “ارزان” برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد: برخی از مردم به مقرون به صرفه ترین گزینه از شرکتی که می شناسند و به آن اعتماد دارند فکر می کنند. دیگران بدون توجه به شهرت فروشنده، در اینترنت برای ارزان ترین لنزی که می توانند پیدا کنند، جستجو می کنند. اینجاست که همه چیز می تواند کمی چسبنده شود.

لنزهای چشم ارزان در مقابل لنزهای گرانتر

قیمت لنزهای چشم بسته به جایی که آنها را خریداری می کنید متفاوت است. حتی برای همان نوع، مارک و نسخه همیشگی.

برای دریافت ایده ای از هزینه ها، بیایید فرض کنیم که چشم پزشک چند گزینه مختلف لنز را با نسخه لنزهای چشم شما به شما داده است. به یاد داشته باشید: برخلاف عینک، نسخه لنز شما باید دارای مارک و ماده لنز باشد.

همانطور که به سه گزینه لنز نگاه می کنید، از قیمت ها کمی شگفت زده می شوید. برای عرضه یک ساله، شما باید پرداخت کنید:

  • 150 دلار برای گزینه A
  • 250 دلار برای گزینه B
  • 600 دلار برای گزینه C

مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب می کنید، قصد دارید چند جعبه از این فروشگاه نوری خاص خریداری کنید. اما اگر تمام کنتاکت‌ها بسیار شبیه به هم هستند، چگونه یک لنز چندین برابر لنز دیگر قیمت دارد؟

عوامل تغییر قیمت لنز

چند عامل وجود دارد که باعث می شود قیمت لنزهای چشم متفاوت باشد:

مدت زمان استفاده – هر چه بتوانید یک جفت لنز را طولانی‌تر نگه دارید. خرید آنها ارزان‌تر است (اما این به قیمت مراقبت معمول از لنز تمام می‌شود).

لنزهای یکبار مصرف روزانه گرانتر از لنزهای هفتگی، دوهفته ای و ماهانه هستند زیرا هر روز به یک جفت جدید نیاز دارند.

نسخه بینایی شما – لنزهای چشم نرم که آستیگماتیسم را اصلاح می کنند (لنزهای توریک) قیمت بیشتری نسبت به لنزهایی دارند که این کار را نمی کنند.

ویژگی‌ها و فناوری لنز – برخی از لنزها ویژگی‌های منحصربه‌فرد (و پرهزینه) را تبلیغ می‌کنند که تنفس بهتر، خشکی کمتر و راحتی طولانی‌تر را ارائه می‌دهند.

نام تجاری – مانند لباس، کفش و غذا، برخی از نام های تجاری لنز چشم قیمت بالاتری نسبت به سایرین دارند.

این عوامل می‌توانند بر قیمت تأثیر بگذارند، اما تا زمانی که لنزها توسط FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده) تأیید شده باشند و از یک خرده‌فروش قانونی تهیه شده باشند، استفاده از لنزها باید ایمن باشد.

گفته می‌شود، انواع خاصی از لنزها ممکن است بیشتر از سایرین به چشم شما مناسب باشند. پس از معاینه چشم با لنزهای چشم، چشم پزشک چند نوع لنز مختلف را به شما پیشنهاد می‌کند تا در نسخه به‌روز شده خود امتحان کنید.

وقتی از یک جفت لنز آزمایشی استفاده می کنید، با نگاه کردن به چشمان شما تناسب را بررسی می کنند. و از شما می پرسند که چقدر راحت هستند.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

خرید اینترنتی لنز رنگی ارزان قیمت

در بیشتر موارد، خرید لنز آنلاین در دهه 2020 نسبتاً ایمن است.

تولیدکنندگان معتبر لنز از دستورالعمل‌های FDA و استانداردهای تضمین کیفیت دقیق پیروی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که لنزهایشان قبل از ارسال به یک خرده‌فروش تایید شده و در نهایت به مشتری، ایمن هستند.

اما برخی از خرده فروشان نه چندان قانونی ممکن است هنوز راه هایی برای عبور از این دستورالعمل ها پیدا کنند. این دقیقاً قانونی نیست، اما این شرکت ها وجود دارند. مراقب هر سایتی باشید که قیمت های مشکوکی پایین ارائه می دهد. و هرگز لنز را از سایتی که خرید حضوری ندارد، خریداری نکنید.

FDA چند نکته کلی را برای مصرف کنندگانی که لنزهای چشم خریداری می کنند ارائه می دهد:

  • لنز خود را از طریق یک شرکت معتبر که ترجیحاً با آن آشنا هستید سفارش دهید.
  • اطلاعات چاپ شده بیمار را برای نوع خاص لنز خود از سازنده درخواست کنید.
  • از هر گونه جایگزینی که شرکت پیشنهاد می کند یا بدون اجازه شما پر می کند خودداری کنید. اگر توسط چشم پزشک تأیید شده باشد. باز هم خوب است که خودتان با پزشک خود مشورت کنید.
  • پس از دریافت لنز، تمام اندازه‌گیری‌ها و اطلاعات برند را به دقت بررسی کنید.
  • به یاد داشته باشید، اگر خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد، احتمالاً همینطور است. اگر شک دارید، با چشم پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که فروشنده برای فروش لنز از آن مطمئن است.

در مورد لنز رنگی ارزان چطور؟

هنگامی که یک محصول با چشم شما تماس پیدا می کند، باید ایمن باشد. به همین دلیل است که FDA همه لنزهای چشم را به‌عنوان دستگاه‌های بهداشتی برچسب‌گذاری می‌کند.

حتی لنزهای رنگی غیر اصلاحی و لنزهایی که ممکن است در هالووین بپوشید. بنابراین آنها همچنان باید دستورالعمل‌های دقیق را رعایت کنند.

لنزهای چشم رنگی تقلبی یا تایید نشده برخی از بزرگترین تهدیدات را برای دارندگان لنز ایجاد می کنند. به خصوص زمانی که خرید آنلاین بسیار محبوب است.

این لنزها می‌توانند با ارگانیسم‌های میکروبی آلوده شوند. که می‌تواند منجر به عفونت‌های جدی چشمی شود و به نوبه خود به طور دائمی به چشم‌ها و/یا بینایی شما آسیب برساند.

لنز تقلبی و چینی

یک مطالعه روی لنزها نشان داد که آلودگی میکروبی در موارد زیر وجود دارد:

  • 60 درصد از لنزهای تقلبی از متریال نا مناسب است.
  • 27 درصد از لنزهای تایید نشده مورد بررسی قرار گرفتند.
  • 48٪ لنزهای نمره دار بررسی. و به عدم تطابق نمره درج شده، رسیدند.

مانند لنزهای معمولی، لنزهای رنگی نیز باید به خوبی با شکل کره چشم شما مطابقت داشته باشند، چیزی که می تواند با تجویز بینایی شما مشخص شود.

عدسی هایی که اندازه نامناسبی برای چشم شما دارند می توانند باعث آسیب دردناک و گاهی دائمی به سطح شکننده آن شوند.

برای محافظت از خود، آکادمی چشم پزشکی آمریکا خرید لنزهای رنگی را فقط از مراکز تجهیزات پزشکی که نیاز به نسخه دارند و فقط لنزهای مورد تایید FDA را می فروشند، توصیه می کند. خود FDA نیز بر نیاز به نسخه بینایی تاکید دارند.

مردی از کارولینای جنوبی از ناحیه یک چشم نابینا شد. و مجبور شد چندین سال تحت عمل جراحی دردناک چشم قرار گیرد که یک جفت لنز رنگی 20 دلاری باعث عفونت شدید چشم شد. با این حال آیا لنزهای ارزان واقعا ایده خوبی هستند؟

بله اگر از جای معتبر تهیه شود.

موقعیت هایی مانند این، اگرچه غیرمعمول است، اما ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. اگر به خرید لنز های رنگی فکر می کنید، خطرات آن را بدانید و قبل از برداشتن کارت اعتباری خود با یک اپتومتریست یا چشم پزشک در مورد آن صحبت کنید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.