جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا به لنز چشم جدید نیاز دارم؟

line
فهرست مطالب

آیا به لنز چشم جدید نیاز دارم؟ شاید در دیدن مشکل دارید، لنز چشم شما مانند گذشته احساس راحتی نمی کنند. یا احساس می کنید که چشمانتان خشک شده است.

اگر هر یک از موارد بالا را تجربه می کنید. به خصوص اگر در بینایی مشکل دارید. باید به چشم پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است به یک نسخه جدید یا نوع دیگری از لنزهای طبی مناسب برای نیازهای خاص خود نیاز داشته باشید.

نشانه های خراب شدن لنزهای چشم من چیست؟

اگر لنز چشمان شما را تحریک می کند. به دلیل وجود پروتئین و سایر رسوبات کثیف به نظر می رسد، یا خراش برداشته. یا پاره شده است. ممکن است لازم باشد قبل از موعد مقرر، لنز چشم خود را تعویض کنید.

یک اشک می تواند آنقدر ریز باشد که شما آن را نبینید. بنابراین اگر بعد از قرار دادن لنز خود احساس می کنید چیزی در چشمانتان وجود دارد، توجه کنید.

هر چند وقت یکبار لنزهای چشم نیاز به تعویض دارند؟

برنامه تعویض لنزهای نرم به نوع و برندی که استفاده میکنید، بستگی دارد. لنزهای چشم نرم ممکن است نیاز به تعویض روزانه، هفتگی یا ماهانه داشته باشند. اکثر مردم لنزهای چشم نرم یکبار مصرف می خرند.

در مقابل، لنزهای چشم نفوذ پذیر گاز، که اغلب لنز سخت نامیده می شوند. با مراقبت مناسب می توانند سال ها دوام بیاورند.

هر چند وقت یکبار لنزهای چشم نیاز به تعویض دارند؟

برنامه تعویض لنزهای نرم به نوع و برندی که می پوشید بستگی دارد. لنزهای چشم نرم ممکن است نیاز به تعویض روزانه، هفتگی یا ماهانه داشته باشند. اکثر مردم لنزهای چشک نرم یکبار مصرف می خرند.

چگونه بفهمم چه زمانی لنزهای چشم خود را عوض کنم؟

اگر فکر می کنید زمان آن رسیده است که به نسخه، نوع لنز یا مارک متفاوت تغییر دهید، با چشم پزشک خود صحبت کنید. پزشک می تواند به شما در تصمیم گیری بر اساس نیازتان کمک کند.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است به لنز چشم جدید نیاز داشته باشید:

تغییر نمره چشم

نسخه لنز چشم شما به قدرت متفاوتی تغییر کرده است. هر زمان که نسخه شما تغییر می کند، باید از شر مخاطبین قدیمی خود خلاص شوید و در نسخه جدید خود، مخاطبین جدید بخرید.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

پیر چشمی یا استیگماتیسم

شما پیرچشمی یا آستیگماتیسم دارید. اگر بیش از 40 سال دارید و پیرچشمی دارید. مشکل در تمرکز که با افزایش سن رخ می دهد. ممکن است به لنزهای طبی چند کانونی نیاز داشته باشید. همچنین انواع مختلفی از لنزهای چشم برای آستیگماتیسم وجود دارد. (یک عیب انکساری ناشی از شکل قرنیه.)

خشکی چشم

خشکی چشم یا مشکلات دیگری را تجربه می کنید. اگر از خشکی چشم رنج می برید. یک شکایت رایج در بین افرادی که از لنز چشم استفاده می کنند. ممکن است لازم باشد لنزهای تماسی را برای خشکی چشم تغییر دهید.

استفاده از لنز با تکنولوژی قدیمی

شما از سبک قدیمی‌تری از لنز نرم استفاده می‌کنید. اگر سال‌ها از لنزهای چشم مشابه برند استفاده می‌کنید، ممکن است عاقلانه باشد که لنزهای هیدروژل سیلیکونی مدرن را تغییر دهید که اجازه می‌دهد اکسیژن بیشتری به چشمان شما برسد و خطر قرمزی چشم، تورم قرنیه و ناراحتی چشم را کاهش دهد.

آیا لنزهای چشم با قدیمی شدن قدرت خود را از دست می دهند؟

لنزهای تماسی قدرت خود را از دست نمی دهند. با این حال، ممکن است متوجه شوید که وقتی تقریباً زمان جایگزین کردن آنها فرا رسیده است. از طریق لنز خود به خوبی نمی بینید. با گذشت زمان، لنزها می توانند با پروتئین و سایر رسوبات پوشیده شوند. که باعث می شود دید شما تار به نظر برسد. لنزهای یکبار مصرف خود را با یک جفت تازه جایگزین کنید یا به لنزهای یکبار مصرف روزانه تغییر دهید تا بتوانید هر روز یک جفت تازه استفاده کنید.

چگونه متوجه می شوید، که لنزهای شما منقضی شده اند؟

لنزهای چشم دارای تاریخ انقضا هستند. که معمولاً حدود چهار سال پس از ماه تولید آنها است. به تاریخ هک شده روی جعبه یا روی بسته بلیستر که حاوی لنز جداگانه است نگاه کنید. باید حروف EXP و به دنبال آن تاریخ را ببینید. به عنوان مثال، تاریخ انقضای ژانویه 2024 به عنوان EXP 2024/01 یا EXP 01/2024 خوانده می شود.

با لنزهای تاریخ مصرف گذشته چه کنم؟

هرگز از لنزهای تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید. لنزهای قدیمی خود را دور بیندازید یا بازیافت کنید.

آیا لنزهای چشم جدید می توانند باعث سردرد شوند؟

لنزهای جدید نباید باعث سردرد شوند. لنزهای شما باید روی چشم شما احساس راحتی کنند.

اگر بعد از شروع استفاده لنزها سردرد داشتید. با چشم پزشک خود تماس بگیرید.

لنزهای تماسی در صورت تجویز اشتباه، در صورتی که لنزها نامناسب باشند یا اگر باعث خشکی چشم شوند، می توانند باعث سردرد شوند. یا درد سر شما ممکن است مربوط به لنز های شما باشد.

سایر علل سردرد عبارتند از: خستگی چشم ناشی از ساعات طولانی کار با کامپیوتر، آلرژی یا عفونت سینوسی.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.