جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خرید لنز چشم

line
فهرست مطالب

خرید لنز چشم

خرید لنز چشم برای کسانی که از این وسیله استفاده می کنند همواره باید یک دغدغه بزرگ باشد. فرقی ندارد که از لنز رنگی استفاده می کنید یا طبی، در هر دو صورت باید نهایت دقت را به کار ببرید. زیرا لنز مستقیما با چشم تماس دارد و چشم یکی از حساس ترین اعضای بدن است. با دقت داشتن به چند نکته مهم و کاربردی می توانید لنزی متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

نکات مهم در خرید لنز چشم طبی

اگر چشمان شما ضعیف است و می خواهید لنز را جایگزین عینک کنید باید خیلی در انتخاب آن دقت کنید. زیرا لنز در اینجا قرار است به عنوان یک ابزار درمانی عمل کند. پیش از هر چیز باید مشخص کنید که هدفتان برای استفاده از لنز چیست. آیا تنها به دنبال دید کامل بدون عینک هستید یا اینکه می خواهید رنگ چشمتان نیز تغییر کند. افراد دسته اول باید لنزهای طبی بخرند و افراد دسته دوم باید به فکر تهیه لنز طبی رنگی باشند.

نکته دیگری که هنگام خرید لنز چشم طبی باید مدنظر داشته باشید نرم یا سخت بودن لنز است. هر یک از این لنزها ویژگی های خاص خود را دارند و برای برخی از شرایط و اشخاص مناسب ترند. لنزهای نرم برای استفاده راحت تر هستند اما در عوض لنزهای سخت بهتر عیوب انکساری را پوشش می دهند. لنزهای نرم آلودگی را بیشتر جذب کرده و شکنندگی بالایی دارند. اما به راحتی تعویض پذیر هستند.

مدت زمان استفاده از لنز نیز عامل مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار دهید. اگر می خواهید شب و روز لنز در چشمانتان باشد باید لنزهای طولانی مدت شب و روز بخرید. در غیر اینصورت باید شب ها به هنگام خواب لنز را از چشم خارج کنید. علاوه بر این تمامی لنزها دارای تاریخ مصرف هایی همچون روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه هستند. اگر یک لنز اقتصادی می خواهید باید لنزهایی با تاریخ مصرف طولانی تر انتخاب کنید.

به هنگام خرید لنز باید به جنس آن نیز توجه کنید. برای افرادی که چشمانی خشک دارند، لنزهای نرم سیلیکونی گزینه مناسبی است. اگر مدام در فضای باز هستید بهتر از لنزهایی استفاده کنید که چشم را در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می کنند. درصد آب رسانی و اکسیژن رسانی به قرنیه نیز فاکتورهای بسیار مهمی هستند که قطعا باید هنگام خرید مدنظر قرار دهید.

خرید لنز چشم

نکات لازم برای خرید لنز رنگی

لنزهای رنگی خود به دو دسته طبی و غیر طبی تقسیم می شوند. نوع طبی لنزهای رنگی علاوه بر دادن دید کامل، چشمان مصرف کننده را به رنگ دلخواهش تغییر می دهد. اگر قصد خرید لنز رنگی چشم را دارید، باز هم باید نهایت دقت و وسواس را به کار ببرید؛ زیرا این لنزها مستقیما در تماس با چشم هستند و یک بی توجهی کوچک می تواند نتایج ناگواری به همراه داشته باشد.

درست است که هدف از خرید لنز رنگی، زیباتر کردن چهره می باشد اما این لنزها نیز باید فاکتورهای سلامت را داشته باشند. از جمله اینکه باید اکسیژن رسانی کافی به چشم را انجام بدهند. این لنزها نباید مصرف کننده را اذیت کنند و همچون خاری در چشم باشند. بدین منظور لنز باید آبرسانی مناسب داشته باشد. همچنین اگر به محافظت در برابر نور خورشید اهمیت می دهید، باید محافظت از اشعه فوق بنفش را نیز در نظر داشته باشید.

در خرید لنز چشم رنگی همچون لنزهای طبی، تاریخ مصرف بسیار مهم است. اگر بهداشت چشم نسبت به مسائل اقتصادی ارجحیت دارد، لنزهای کوتاه مدت بخرید. در غیر اینصورت لنزهای سالانه و فصلی انتخاب های بهتری به شمار می روند.  هیچ گاه لنزها را بیشتر از تاریخ مصرفی که دارند مورد استفاده قرار ندهید.

قطعا یکی از اهداف اصلی به هنگام خرید لنز چشم رنگی، زیباتر شدن است. بنابراین در انتخاب رنگ لنز دقت فراوانی به خرج دهید. این رنگ باید با رنگ پوست، مو و لباسی که با آن می پوشید، هماهنگ باشد. وگرنه لنز رنگی می تواند نتیجه ای معکوس به بار آورد.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.